tirsdag 19. juli 2011

Ny symaskin og første prosjekt ferdig



Etter at den gamle symaskina fra 70-tallet takket for seg måtte jeg skaffe en ny maskin. Sjekket litt rundt på nett etter en brukt maskin. Man kan virkelig ha flaks noen ganger, jeg fikk tilslaget på denne på qxl.no. Maskina er lite og pent brukt, betalte 700,- for den, er kjempefornøyd :)







✿✿✿

Første prosjekt på maskina lå lenge og ventet på å bli ferdig og i går hadde jeg endelig tid (disse travle ferietider ;) ) til å sy det ferdig. Det ble en toalettmappe i shabby chic-stil :)
Oppskriften finnes et sted langt inn i min kreative hjerne, den har blitt strikket og sydd etter hvert som idéene har poppet ut :)


Jeg har brukt dobbelt garn av lin og bomull, CotLin fra Knit Picks. Fôret har jeg sydd av en brikke i grovt stoff kjøpt hos Kid Interiør. Så har jeg strøket på et transfermerke i shabby chic-stil, dette har jeg kjøpt hos Villa Beto. Toalettmappen lukkes med to trykknapper.


Jeg ble iallefall fornøyd med denne, den eneste i sitt slag.
I mellomtiden har jeg strikket ferdig nok en klut og er i gang med et nytt sy-/strikkeprosjekt :)



1 kommentar:

  1. Oi, så heldig du var! Ønsker meg også symaskin!!! ;)
    Toalettmappen var rett og slett nydelig! Flinke du :)
    Ha en fortsatt flott og kreativ ferie videre!
    Klem

    SvarSlett